Przekształć SEO swojej strony internetowej w skuteczne strategie PRStrategie PR mogą pomóc w zwiększeniu widoczności witryny i jej zawartości dzięki wykorzystaniu witryn zewnętrznych, takich jak blogi i serwisy informacyjne, do rozpowszechniania informacji na jej temat. Oto jak strategie PR mogą pomóc w działaniach SEO, aby oba procesy działały w idealnej harmonii.

PR może zwiększyć wysiłki SEO

Public relations można wykorzystać do stworzenia większej ilości treści, które można wykorzystać do poprawy SEO. Na przykład, można stworzyć infografikę opartą na ankiecie dotyczącej najlepszych praktyk SEO. Następnie można umieścić tę infografikę na blogu poświęconym SEO, który jest związany z działalnością firmy, lub opublikować informację prasową o przeprowadzonym badaniu SEO. Można również wysyłać posty gościnne do odpowiednich blogów lub, jeśli masz wystarczająco dużą grupę odbiorców, możesz stworzyć post sponsorowany. PR można również wykorzystać do ogłaszania wydarzeń i konferencji w swojej branży. W ten sposób można zyskać więcej backlinków z miejsc, które wcześniej nie łączyły się z twoją stroną. Możesz również wykorzystać PR do tworzenia popytu na swój produkt lub usługę. Można to zrobić poprzez ogłoszenie wprowadzenia produktu na rynek w kanale PR o dużym natężeniu ruchu, takim jak BuzzFeed. W ten sposób można dotrzeć z produktem do większej liczby osób, które być może wcześniej go nie widziały.

SEO copywriting i umieszczanie reklam

Kiedy piszesz posty na bloga i inne treści na swoją stronę, ważne jest, aby były one przyjazne dla SEO. Dzięki temu zapewni to odpowiednie pozycjonowanie i Twoje treści będą łatwo znajdowane przez wyszukiwarki, a więcej osób będzie klikać na Twoje linki. Należy upewnić się, że każdy post ma tytuł, który przekazuje to, o czym jest i zawiera słowa kluczowe. Należy również umieścić słowa kluczowe w samym wpisie i upewnić się, że jest on łatwy do czytania.

Zidentyfikuj swoją grupę docelową i zbuduj swoją markę

Pierwszym krokiem w każdej strategii PR jest określenie grupy docelowej i zbudowanie marki. Kiedy wiesz, do kogo chcesz dotrzeć, możesz stworzyć strategię PR, która będzie do nich przemawiać. Można również stworzyć wizerunek marki, który będzie współgrał z odbiorcami. Dzięki temu marka zostanie zapamiętana i stanie się atrakcyjna dla potencjalnych klientów. Po stworzeniu marki, powinna ona być spójna we wszystkich działaniach PR. Dotyczy to strony internetowej, kanałów w mediach społecznościowych i wszystkich innych inicjatyw PR. Kiedy masz jasny obraz tego, do jakiego rodzaju ludzi próbujesz dotrzeć, możesz opracować idealną strategię PR, która przyciągnie ich uwagę. Na przykład, jeśli chcesz dotrzeć do zaawansowanych technologicznie millenialsów, możesz pisać treści o najnowszych technologiach i umieszczać je na stronach internetowych skierowanych do tej grupy docelowej.